Hanka Paldum, folk diva autentične narodne muzike
Nekada smo se radovali i tuđim uspjesima
Hanka Paldum, ustoličena folk diva autentične narodne muzike kako bh. scene tako i prostora bivše Jugogoslavije, prokrčila je put mnogim mladim interpretatorima. Senzibilnim načinom pjevanja plijenila je publiku iz cijelog svijeta hitovima poput "Voljela sam, voljela", "Zelene oči" i brojnim sevdalinkama.
"Bilo nas je petoro djece. To su bile gladne godine. Do moje osme godine sam živjela u Čajniču. Kupili smo kuću i naselili se u naselju Vratnik, gdje sam se počela intenzivno baviti pjevanjem", priča Hanka.
POČETAK U KUD-u
Kaže da je u to vrijeme pjevala u lokalnim kulturno-umjetničkim društvima i mjesnim zajednicama.
"Pjevala sam u KUD-u ‘Vratnik’, ‘Bratstvo’, pa u ‘Ivo Lola Ribar'… Zatim su uslijedila takmičenja pjevača amatera poput ‘Pjevajmo Danu mladosti’. Godine 1973. izlazim na audiciju koja je za mene bila neuspješna. Sjećam se tog izlaska na binu. Kao da sam sanjala taj nastup. Kad završim pjesmu kao da sam se ponovo probudila. Pjevala sam sevdalinke ‘Sa Igmana je pogledati lijepo’, ‘Sve behara i cvjeta'", sjeća se Hanka.
Samo dvije godine kasnije Hanka pobjeđuje na takmičenju pjevača amatera na Kovačima i kao nagradu je dobila snimanje prve ploče za diskografsku kuću "Diskoton".
"Kasnije, kad sam prošla audiciju na radiju, dvije godine sam korepetirala s poznatim stručnjacima i pedagozima u oblasti muzike. Kod Zvonka Nevžale, Vlatka Pokrajčića snimam arhivske snimke za radio."
Sjeća se da je iste godine nastupala na Ilidžanskom festivalu u Sarajevu.
"Pjevala sam pjesmu ‘Ja te pjesmom zovem’. Bila sam prvi razred Srednje trgovačke škole. Nisam zapostavljala školu. Redovno sam išla na praksu i izlazila na audicije. Bila sam omiljena u školu. Ali, muzika je uvijek bila na prvom mjestu. Obožavala sam pjesme Safeta Isovića i Zehre Deović. I uvijek sam na audicije izlazila s njihovim pjesmama. Pjevali su teške i zahtjevne pjesme. Smatrala sam da se tako jedino mogu dokazati", kaže Hanka dodajući da se u početku svoje karijere najviše družila s kolegama, pogotovo u vrijeme festivala i audicija.
DOBRA SA SVIMA
"Bila sam sa svima dobra i prihvatali su me kao dobru prijateljicu. Sjećam se da smo se na festivalima takmičarskog karaktera svi radovali kada bi neko od kolega pobijedio. Bili smo solidarni. Ne znam, muzika nas je, u to vrijeme, drugačije nosila. Danas je prisutna neka zavist. Danas ta mladost nije svjesna svog nekvaliteta. Pokušavaju svim mogućim sredstvima da zgaze kolege iz branše kako bi došli do cilja. Mi zaista nismo tako razmišljali", priča Hanka.
Nakon brojnih festivala, audicija i radijskih emisija, sjeća se Hanka kako je 1979. godine napravila bum u svojoj karijeri.
"Do tog trenutka sve je bila trnovita borba za opstanak na sceni. Prije toga sam se stalno morala dokazivati. Sjećam se da su me na Ilidžanskom festivalu 1975. godine diskvalificirali. Milan Radić me izbacio s takmičenja pred samo finale. Pa me Julijo Marić, koji je i napisao moju pjesmu, vratio u takmičenje. Od svih tih pjesama, jedino je moja pjesma ‘Ja te pjesmom zovem’ postala veliki hit. Nikad nisam saznala što me je Milan Radić diskvalificirao", tvrdi Hanka.
Sjeća se da je u to vrijeme u sarajevskom Domu milicije i hotelu "Kristal" pjevala uz zvuke harmonike vrsnog harmonikaša, maestra Omera Pobrića iz Tešnja.
"Tako sam tri godine radila u elitnim prostorima. Od prve plate, i to učeničke, kupila sam šoljice za kafu koje sam poklonila majci. A od pjevačke, haljine za nastupe. U to vrijeme s ekipom s Radio Sarajeva putovali smo po Jugoslaviji. Imali smo mnogo javnih snimanja koncerata subotom uvečer. Pjevala sam s rahmetli Zaimom Imamovićem i pokojnim Draganom Stojinićem. Tada su bili velike zvijezde. Kasnije sa Mehom Puzićem odlazim na turneju. Snimam ploču ‘Voljela sam, voljela’ i sa suprugom Muradifom Brkićem formiram diskografsku kuću ‘Sarajevodisk'", priča Hanka.
Kaže da su s osnivanjem "Sarajevodiska" napravili veliki poslovni potez, te da je ova kompanija brzo postala popularna na prostoru tadašnje Jugoslavije.
"Odmah sam izdala album ‘Čarolija’ koji smo prodali u milionskom tiražu. Pa poslije album ‘Sanjam’. I tada krećem na veliku samostalnu turneju po Jugoslaviji", kaže Hanka vraćajući sjećanje na trenutke kada je upoznala sada bivšeg supruga Muradifa Brkića i nekada direktora diskografske kuće "Sarajevodisk".
LJUBAV NA DRUGI POGLED
"Upoznala sam ga kao srednjoškolka. Nije to bila ljubav na prvi pogled. On me je u to vrijeme mnogo savjetovao. To su bili moji počeci i bili smo samo raja. U to vrijeme Muradif je bio student. Tek kasnije se desila ljubav između nas, koju smo okrunisali brakom 1977. godine", kaže Hanka nastavljaući priču o svoj karijeri.
"Tri godine nakon što sam se udala dobila sam ‘Oskara’ za pjevačicu godine ‘TV revije’ u Beogradu. To je za mene bio šok. Poslije te nagrade sve mi je bilo lakše. I tada sam krenula na turneju po Jugoslaviji. Prvi koncert sam imala u beogradskom Domu sindikata. Gost mi je bio Halid Bešlić. Tada je on pjevao u Pionirskoj dolini u Mendinom baru. Na prvom koncertu u Beogredu Halid je otpjevao dvije pjesme. Bio je fin, da bi na trećem u Požarevcu bio odličan", priča Hanka.
Kaže da je u isto vrijeme Lepa Brena planirala svoju turneju.
"Tadašnji menadžer turneje Lepe Brene zvao me je da joj budem gost. To sam kategorički odbila i završila svoju turneju. Nakon turneje sam rodila Minelu i Mirzu. Brak mi postaje labav. Nakon što je Mile Ilić osjetio da je kod mene kriza u braku, pripremio je za mene album pod nazivom ‘Spasi me od samoće’. Međutim, ni tada nisam bila spremna da snimam. Tako da je taj album Ilić dao Dragani Mirković. Razvodim se i napuštam ‘Sarajevodisk’. Kako se saznalo da sam napustila ‘Sarajevodisk’, mnoge diskografskih kuća nude mi velike sume novaca za album ‘Sanjam’. Htjela sam da iskoristim taj novac", priča Hanka.
POVRATAK NA VRH
Od tog novca, tvrdi, kupila je kuću u starom dijelu Sarajeva.
"Do tada nisam mogla mnogo toga sebi priušiti, a kamoli kuću. To je bio najveći transfer u istoriji diskografije. Taj novac sam vratila od jedne ploče ‘Dobrodošli prijatelji’. I opet razočarenje. Postajem nesigurna. Ostajem sama s djecom. Kako i kuda dalje, jer sam navikla da neko brine o meni, da mi krči put. Ali, eto, snašla sam se. Mnogo sam se žrtvovala. U jednom momentu osjećam i zasićenje s Mićom i odlučujem se za saradnju sa Ibrom Mangafićem", kaže Hanka.
Objašnjava da se s Ibrom Mangafiće opet vraća na tron i to s pjesmama "Kani suzo izdajico", "Vjetrovi tuge", "Sa, sa, Sarajevo ".
"Vraćam se na vrh top-lista. I onda izbija rat na prostorima Bosne i Hercegovine. Imala sam spreman album koji zbog rata nikad nisam izdala. I opet pauza do 2000. godine, kada opet izdajem album. Zatim još jedno razočarenje s Harijem Varešanovićem. Pjesmu koju smo zajedno otpjevali prodao je Ceci Ražnatović. U tu pjesmu sam uložila mnogo emocija i novaca. I zbog toga opet doživljavam psihički kolaps. Umire mi majka, zbog čega ponovno pauziram. Trebalo mi je dosta da se saberem. I u toj tugi snimam album.
U ovoj godini ću snimiti novi album na kojem će raditi poznati hrvatski i srbijanski producenti. Novi album će izaći pred Novu godinu", najavljuje Hanka.
Nova nada
"Na samom početku moje karijere sjećam se jedne najave na radiju. Pustili su moju pjesmu i najavili me: ‘Hanka Paldum – nova nada naše estrade’. A ja kontam nova Nada Mamula", sjeća se Hanka.
Evo i pjesma "S one strane Plive", Hanka Paldum uz ansambl maestra Omera Pobrica.
Lijepo je vidjeti da tako jedan mlad insan prepoznaje znacaj sevdalinke a i sevdaha 🙂
Selamim 🙂
Hvala na komentaru. Svakako da prepoznajem jer ljepotu nije tako tesko prepoznati. Selam i pozdrav
Ta ljepota koju ti prepoznajes u sevdalinci nije povrsinska..a danas vecina ljudi prepoznaje samo takvu.. Zato i jesi poseban:)
Hvala lijepo.